Haber

Çorum Valisi: 112 Acil Çağrı Merkezi Türkiye’de Sahte Çağrı Alan Merkezlerden Biri

Çorum Valisi Zülkif Dağlı, 112 Acil Çağrı Merkezi’nin Türkiye’de en az asılsız çağrı alan merkezlerden biri olduğunu söyledi.

Dağlı, 11 Şubat 112 Günü’nde Çorum 112 Acil Çağrı Merkezi’nde düzenlediği basın toplantısında, ildeki 110, 112, 122, 155, 156 ve 177 acil çağrı merkezlerinin 112 Acil Çağrı Merkezi’nde tek çatı altında toplandığını hatırlattı. 27 Ocak 2021’de.

Çorum’un acil durum davetiyelerinin tek merkezde toplandığı 57. il olduğunu belirten Dağlı, 112 acil çağrı hizmetinin Türk mühendisleri tarafından geliştirilen yerli ve milli bir yazılımla yürütüldüğünü vurguladı.

Dağlı, acil yardım hizmeti veren kurumların tek çatı altında toplanmasının, olaylara hızlı müdahale edilmesi ve kurumlar arası uyumun güçlendirilmesi açısından önemli olduğuna dikkat çekerek, asılsız davetlerin gecikmelere yol açabileceğine dikkat çekti.

Acil çağrı hizmetlerinde saniyelerin çok kıymetli olduğunu ve insan hayatını doğrudan ilgilendirdiğini vurgulayan Dağlı, “Maalesef acil çağrı hizmetleri asılsız davetler nedeniyle bu amaç ve misyonunu gerçekleştirmekte zorluk yaşıyor. 112 numarası ücretsizdir, 24 saat ulaşılabilir. /7 her yerden ve SIM kart olmadan aranabilir.” “Bu durum, telefonun çalışıp çalışmadığını test etmek, pin kodunu sorgulamak, telefonları çocuklara oyun amaçlı vermek gibi sebeplerle 112 acil hattını gereksiz yere meşgul ederek vatandaşlarımızın mağdur olmasına, esnafımızın dikkatsizliğine yol açmaktadır. telefon işi.” söz konusu.

Asılsız çağrıların en aza indirilmesi amacıyla bilinçlendirme çalışmaları ve cezai işlem uygulamalarının yürütüldüğünü belirten Dağlı, “Yapılan uygulamalar sonucunda 112 Acil Çağrı Merkezimiz 2023 yılında asılsız çağrı oranında Türkiye genelinde ikinci sırada yer alıyor. 2024 yılında aylık asılsız çağrı oranında yüzde 29,85 ile ilk sırada yer alırken, “Haftalık asılsız çağrı oranında da yüzde 28,85 ile yine birinci sırada yer aldı. Bu sonuçlar bizi gururlandırıyor.” dedi.

Çorum 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nün Türkiye’de kurulan 57’nci merkez olduğunun altını çizen Dağlı, kısa sürede büyük yol kat ettiğini belirterek, “Halkımıza hızlı ve kaliteli hizmet verme konusunda son derece yeterli durumdayız. Çalışanlarımızın emeği ve vatandaşlarımızın desteğiyle tüm istatistiklerimizde Türkiye ortalamasını yakaladık.” “Örnek il olmaya devam edeceğiz.” İfadesini kullandı.

Dağlı, asılsız ihbarlarla Çorum 112’yi meşgul ettiği belirlenen 87 kişiye para cezası kesildiğini sözlerine ekledi.

haber-idil.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu